OBCHODNÉ PODMIENKY
Obchodné a reklamačné podmienky elektronického obchodu www.vlasynechty.sk
Preambula a kontakty
Tieto obchodné a reklamačné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim.
-
Predávajúci: H&H BEAUTY s.r.o., Podzáhradná 100, 821 08 Bratislava, IČO: 46 155 431, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel Sa, vložka č. 72815/B (ďalej len „predávajúci“).
-
Kupujúci: spotrebiteľ (fyzická alebo právnická osoba), ktorá v zmysle zákona č. 102/2014 Z. z. nenakupuje tovar, výrobky alebo služby za účelom ich ďalšieho predaja, podnikania alebo výkonu povolania (ďalej len „kupujúci“).
-
Predmet zmluvy: kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke predávajúceho www.vlasynechty.sk.
Kontaktné a fakturačné údaje predávajúceho
-
H&H BEAUTY s.r.o., Podzáhradná 100, 821 08 Bratislava, IČO: 46 155 431, zapísaná v OR OS Bratislava I, oddiel Sa, vložka 72815/B
-
Tel.: +421 903 459 677
-
E‑mail (spotrebitelia): objednavky@vlasynechty.sk
Orgán dozoru
-
Slovenská obchodná inšpekcia, Ústredný inšpektorát, Prievozská 1325/32, 821 05 Bratislava – Ružinov
Tel.: 02/582 722 03
E‑mail: info@soi.sk
Mimosúdne riešenie sporov
-
Spotrebiteľské Centrum – www.spotrebitelskecentrum.sk (Elektronická podateľňa SC), SNP 20, 903 01 Senec, podatelna@spotrebitelskecentrum.sk, +421 221 025 408
-
1: http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi
Upozornenie: Pri nákupe prístrojov a zariadení nad 300 € alebo nad 30 kg je potrebná zálohová platba vopred – podľa dohody.
1. Všeobecné ustanovenia
-
Tieto obchodné a reklamačné podmienky v znení platnom v deň uzatvorenia kúpnej zmluvy sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Ak sa predávajúci a kupujúci dohodnú v písomnej kúpnej zmluve na odlišných podmienkach, majú ustanovenia kúpnej zmluvy prednosť. Dohodnuté podmienky nesmú byť v rozpore s právnymi predpismi (napr. skrátenie zákonných lehôt).
-
Doplnkovou zmluvou sa rozumie zmluva, na základe ktorej kupujúci nadobúda tovar alebo službu súvisiacu s predmetom kúpnej zmluvy, ak je plnenie poskytované predávajúcim alebo treťou osobou na základe ich dohody.
-
Zobrazená kúpna cena tovaru na stránke www.vlasynechty.sk zahŕňa DPH podľa platných predpisov SR. Nezahŕňa cenu dopravy ani iné voliteľné služby. Všetky akcie platia do vypredania zásob, ak nie je pri tovare uvedené inak.
-
Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek upraviť cenu tovaru na stránke. Zmena ceny sa nevzťahuje na zmluvy uzatvorené pred zmenou, bez ohľadu na to, či už bol tovar dodaný.
-
V prípade porušenia povinností vyplývajúcich z právnych predpisov SR/EÚ alebo z týchto podmienok môže kupujúci uplatniť svoje práva na príslušnom súde.
-
E‑shopom sa rozumie verejne dostupný informačný systém, prostredníctvom ktorého môže návštevník vykonať objednávku tovaru alebo služieb.
-
Tovarom/službou sú všetky produkty uverejnené na stránke e‑shopu www.vlasynechty.sk.
-
Pri každom tovare predávajúci v časti „výrobca“ informuje o výrobcovi a o kompatibilite s inými zariadeniami. Špecifikácia určuje, pre aký typ je produkt určený a akú náhradu predstavuje. Takto označený tovar nie jeoriginálnym náhradným dielom ani jeho kópiou.
2. Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy
-
Návrh na uzavretie kúpnej zmluvy podáva kupujúci (osoba minimálne 18‑ročná) odoslaním vyplneného objednávkového formulára na stránke predávajúceho (ďalej len „objednávka“).
-
Po odoslaní objednávky kupujúci automaticky obdrží potvrdenie doručenia objednávky na svoju e‑mailovú adresu. Na tento e‑mail môžu byť zasielané aj ďalšie informácie o objednávke.
-
Potvrdenie doručenia je len informáciou, že objednávka bola prijatá; nie je akceptáciou návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy.
-
Kúpna zmluva vzniká potvrdením objednávky predávajúcim. Zmluvu možno meniť/rušiť len po vzájomnej dohode, ak právny predpis neustanovuje inak.
-
Za uzavretie kúpnej zmluvy sa považuje aj doručenie zálohovej alebo riadnej faktúry (elektronicky či písomne), uhradenie ceny prostredníctvom elektronických platobných prvkov alebo iné riadne potvrdenie prijatia objednávky a súhlasu predávajúceho s uzavretím zmluvy.
-
Pred odoslaním objednávky bol kupujúci jasne a zrozumiteľne informovaný o všetkých predzmluvných informáciách:
-
A) hlavné vlastnosti tovaru/služby na príslušnej katalógovej stránke;
-
B) obchodné meno a sídlo predávajúceho (v čl. 1 a na stránke e‑shopu);
-
C) kontakty na predávajúceho (telefón, e‑mail; prípadne fax),
-
D) adresa na uplatnenie reklamácie/sťažnosti (v čl. 1),
-
E) celková cena tovaru/služby vrátane DPH a spôsob výpočtu, ak cenu nemožno určiť vopred; náklady na dopravu, dodanie, poštovné a iné poplatky či informácia, že ich kupujúci uhradí,
-
F) platobné a dodacie podmienky; lehoty dodania; postupy reklamácií a sťažností,
-
G) právo odstúpiť od zmluvy, podmienky, lehoty a postup (čl. 10),
-
H) formulár na odstúpenie (čl. 10 a príloha),
-
I) informácia, že pri odstúpení znáša kupujúci náklady na vrátenie tovaru (aj ak ho nemožno vrátiť poštou),
-
J) povinnosť uhradiť cenu za skutočne poskytnuté plnenie pri odstúpení od zmluvy o službe po udelení výslovného súhlasu,
-
K) okolnosti straty práva na odstúpenie (čl. 10),
-
L) poučenie o zodpovednosti za vady podľa § 622 a § 623 OZ (čl. 8),
-
M) informácia o záruke poskytovanej výrobcom/predávajúcim a o popredajných službách (katalógová stránka; čl. 9),
-
N) existujúce kódexy správania a spôsob oboznámenia sa s nimi,
-
O) dĺžka trvania zmluvy pri zmluvách na dobu určitú; podmienky výpovede pri dobe neurčitej alebo automatickom predĺžení,
-
P) minimálna dĺžka záväzkov kupujúceho, ak vyplýva zo zmluvy,
-
R) povinnosť zaplatiť preddavok alebo poskytnúť zábezpeku, ak vyplýva zo zmluvy,
-
S) funkčnosť a technické ochranné opatrenia elektronického obsahu (ak relevantné),
-
T) kompatibilita elektronického obsahu s hardvérom a softvérom (ak relevantné),
-
U) možnosť a podmienky mimosúdneho riešenia sporov (ARS),
-
V) opis úkonov potrebných na uzatvorenie zmluvy,
-
W) informácia, že zmluva bude u predávajúceho uložená v elektronickej podobe a je dostupná na písomnú žiadosť,
-
X) jazyk zmluvy: slovenský.
-
-
Ak predávajúci nesplnil informačnú povinnosť o dodatočných poplatkoch/nákladoch (bod 2.6 písm. E) alebo o nákladoch na vrátenie tovaru (bod 2.6 písm. I), kupujúci nie je povinný tieto náklady uhradiť.
3. Práva a povinnosti predávajúceho
-
Predávajúci je povinný:
-
A) dodať objednaný tovar v dohodnutom množstve, kvalite a lehote a riadne ho zabaliť alebo vybaviť na prepravu, aby bol chránený;
-
B) zabezpečiť súlad dodaného tovaru s platnými právnymi predpismi SR;
-
C) bezodkladne po uzavretí zmluvy (najneskôr spolu s dodaním) poskytnúť kupujúcemu potvrdenie o uzavretí zmluvy na trvanlivom nosiči (napr. e‑mail), obsahujúce informácie podľa bodu 2.6 vrátane formulára na odstúpenie;
-
D) odovzdať najneskôr s tovarom všetky potrebné doklady (návody v slovenskom jazyku, záručný list, dodací list, daňový doklad).
-
-
Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny.
-
Ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je možné dodať tovar v dohodnutej lehote alebo cene, predávajúci ponúkne náhradné plnenie alebo možnosť odstúpiť od zmluvy (storno objednávky).
-
Kupujúci môže odstúpiť/stornovať e‑mailom. Ak už bola kúpna cena (alebo jej časť) uhradená, predávajúci ju vráti do 14 dní od doručenia e‑mailu o odstúpení na účet určený kupujúcim, pokiaľ sa strany nedohodnú inak. Ak kupujúci neprijme náhradné plnenie a ani neodstúpi, predávajúci môže od zmluvy odstúpiť; v takom prípade vráti uhradenú cenu do 14 dní od doručenia svojho odstúpenia kupujúcemu.
4. Práva a povinnosti kupujúceho
-
Kupujúci bol informovaný, že súčasťou objednávky je povinnosť zaplatiť cenu (pred potvrdením objednávky).
-
Kupujúci je povinný:
-
A) prevziať objednaný a dodaný tovar;
-
B) zaplatiť dohodnutú cenu v lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie;
-
C) skontrolovať neporušenosť obalu a tovaru pri preberaní a potvrdiť prevzatie podpisom na dodacom liste/kuriérskom hárku (alebo podpisom poverenej osoby).
-
-
Kupujúci má právo na dodanie tovaru v dohodnutom množstve, kvalite, termíne a na dohodnutom mieste.
5. Dodacie a platobné podmienky
-
Obvyklá dostupnosť tovaru a termín expedície sú uvedené pri každom tovare.
-
Ak nie je dohodnuté inak, predávajúci je povinný dodať vec bezodkladne, najneskôr do 30 dní od uzavretia zmluvy. Ak predávajúci lehotu nesplní, kupujúci ho vyzve na dodanie v dodatočnej primeranej lehote; ak nedodá ani v tejto lehote, kupujúci môže od zmluvy odstúpiť.
-
Kupujúci súhlasí s možným predĺžením dodacej lehoty, ak si to vyžiada výroba alebo iné okolnosti.
-
Zobrazenie tovaru na stránke je ilustračné.
-
Kupujúci je povinný skontrolovať zásielku ihneď po doručení. Ak zistí vadu, vyhotoví záznam o rozsahu a povahe vady potvrdený kuriérom alebo predajcom. Na základe záznamu môže odmietnuť prevziať tovar s vadou alebo ho prevziať a uplatniť reklamáciu podľa čl. 8. Ak kupujúci odmietne prevziať vadný tovar, účelné náklady na vrátenie znáša predávajúci.
-
Predávajúci nezodpovedá za:
-
A) oneskorené dodanie zavinené poštou alebo kuriérom;
-
B) poškodenie zásielky zavinené poštou alebo kuriérom;
-
C) nedodanie tovaru vinou výrobcu/dodávateľa (napr. obmedzenie/zrušenie distribučných práv alebo iné nepredvídateľné prekážky).
-
-
Pri nedodaní tovaru v lehote podľa bodu 5.2. môže kupujúci od zmluvy odstúpiť; predávajúci vráti zaplatenú časť ceny do 14 dní od doručenia odstúpenia.
-
Spôsoby platby:
-
A) v hotovosti pri osobnom odbere na výdajnom mieste predajcu;
-
B) bankovým prevodom na účet uvedený v čl. 1;
-
C) na dobierku pri doručení.
-
-
Prepravné náklady účtuje predávajúci paušálne podľa zvoleného spôsobu prepravy a aktuálnych cenníkov prepravcov; kupujúci je o cene dopravy informovaný pred odoslaním objednávky.
-
Predávajúci môže poskytnúť:
-
A) zľavu za registráciu do e‑shopu,
-
B) zľavu za opakovaný nákup,
-
C) zľavu na základe jednorazového kupónu. Zľavy nie je možné kumulovať.
6. Kúpna cena
-
Kúpna cena dohodnutá medzi stranami je kupujúcemu zrejmá pred odoslaním objednávky a potvrdená v zálohovej alebo riadnej faktúre. Ak je cena uvedená v potvrdení doručenia vyššia než cena v ponuke e‑shopu v čase odoslania objednávky, predávajúci zašle návrh novej ceny; k platnému uzavretiu zmluvy je potrebné výslovné potvrdenie kupujúceho (e‑mailom alebo písomne).
-
K katalógovej cene sa môžu pripočítať dopravné, balné a iné účelne vynaložené poplatky súvisiace s doručením. Cena zobrazená pred odoslaním objednávky je pre strany konečná (podľa čl. 6 ods. 1).
-
Kupujúci je povinný zaplatiť cenu vrátane nákladov na doručenie.
-
Za deň platby sa považuje deň pripísania celej sumy na účet predávajúceho.
-
Kupujúci zaplatí cenu v lehote dohodnutej v zmluve a spôsobom dohodnutým pri uzatváraní zmluvy.
-
Ak kupujúci nezaplatí cenu do momentu dodania a strany sa nedohodli na splátkach, predávajúci môže dodanie odoprieť.
-
Náklady na montáž, vynášku a iné služby nie sú zahrnuté v cene; predávajúci ich nie je povinný poskytovať.
7. Nadobudnutie vlastníctva a prechod rizika škody
Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až po úplnom zaplatení celej kúpnej ceny. Riziko škody prechádza na kupujúceho pri prevzatí tovaru (kupujúcim alebo ním splnomocnenou osobou), prípadne v okamihu, keď mu predávajúci umožní s tovarom nakladať a kupujúci ho včas neprevezme.
8. Reklamačný poriadok (zodpovednosť za vady, záruka, reklamácie)
-
Odstrániteľná vada: kupujúci má právo na bezplatné, včasné a riadne odstránenie; predávajúci odstráni vadu bez zbytočného odkladu.
-
Namiesto opravy môže kupujúci požadovať výmenu tovaru alebo jeho súčasti, ak tým nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu a závažnosť vady.
-
Predávajúci môže namiesto opravy vymeniť tovar za bezvadný, ak tým nespôsobí kupujúcemu závažné ťažkosti.
-
Neodstrániteľná vada brániaca riadnemu užívaniu: kupujúci má právo na výmenu tovaru alebo na odstúpenie od zmluvy. To isté platí pri opakovanej odstrániteľnej vade alebo pri väčšom počte odstrániteľných vád.
-
Pri iných neodstrániteľných vadách má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny.
-
Kupujúci bol poučený o právach podľa § 622 OZ (body 8.1 až 8.3) a § 623 OZ (body 8.4 až 8.5); tieto podmienky sú dostupné na stránke e‑shopu.
-
Predávajúci zodpovedá za vady podľa platných predpisov SR; reklamáciu je potrebné uplatniť u predávajúceho alebo určenej osoby (servis). Informácie o určených osobách sú v záručnom liste alebo ich poskytne predávajúci na požiadanie.
-
Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje tento reklamačný poriadok (čl. 8). Kupujúci bol o postupe riadne informovaný v súlade s § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z. z.
-
Poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený na stránke predávajúceho.
-
Reklamovať možno len tovar s vadami, za ktoré zodpovedá výrobca/dodávateľ/predávajúci, na ktorý sa vzťahuje záruka a ktorý bol zakúpený u predávajúceho.
-
Reklamáciu možno uplatniť v prevádzkarni predávajúceho doručením tovaru a Oznámenia o uplatnení reklamácie (napr. formulárom zo stránky). Predávajúci odporúča zásielku poistiť. Dobierky nepreberá. V oznámení treba pravdivo uviesť požadované údaje (druh a rozsah vady, uplatňované právo). Reklamáciu možno uplatniť aj u osoby oprávnenej výrobcom vykonávať záručné opravy.
-
Predávajúci alebo určená osoba vydá potvrdenie o uplatnení reklamácie, v ktorom presne označí vady a znovu poučí o právach. Pri uplatnení na diaľku musí potvrdenie doručiť bezodkladne, najneskôr spolu s dokladom o vybavení. Potvrdenie sa nemusí doručovať, ak kupujúci vie preukázať uplatnenie iným spôsobom.
-
Kupujúci rozhodne, ktoré právo podľa § 622 a § 623 OZ uplatňuje, a bezodkladne o tom informuje predávajúceho. Spôsob vybavenia reklamácie sa určí ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 dní, v odôvodnených prípadoch (technické posúdenie) najneskôr do 30 dní od začiatku reklamačného konania. Vybavenie reklamácie nesmie trvať dlhšie než 30 dní od jej uplatnenia. Po márnom uplynutí lehoty má spotrebiteľ právo odstúpiť od zmluvy alebo na výmenu tovaru.
-
Reklamácia uplatnená do 12 mesiacov od uzavretia zmluvy môže byť zamietnutá len na základe odborného posúdenia (znalec, autorizovaná/notifikovaná/akreditovaná osoba alebo určená osoba). Náklady posúdenia kupujúci nehradí.
-
Reklamácia uplatnená po 12 mesiacoch a zamietnutá: v doklade musí byť uvedené, komu môže kupujúci zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak ho zašle, náklady posúdenia a súvisiace účelné náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok. Preukáže‑li posúdenie zodpovednosť predávajúceho, môže kupujúci reklamovať znova; počas posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci uhradí náklady do 14 dní od opätovného uplatnenia. Takúto reklamačku nemožno zamietnuť.
-
Kupujúci nemôže reklamovať vady, na ktoré bol pri uzatváraní zmluvy upozornený, alebo o ktorých musel vedieť vzhľadom na okolnosti uzavretia.
-
Predávajúci si vyhradzuje právo nahradiť vadný tovar iným bezvadným s rovnakými alebo lepšími parametrami, ak tým nespôsobí závažné ťažkosti.
-
Predávajúci nezodpovedá za vady:
-
A) zjavnú vadu nezaznamenanú pri prevzatí v súlade s bodom 5.5;
-
B) neuplatnenú do konca záručnej doby;
-
C) vzniknutú mechanickým poškodením kupujúcim;
-
D) spôsobenú používaním v nevhodných podmienkach (intenzita, vlhkosť, chemické/mechanické vplyvy);
-
E) vyplývajúcu z neodborného zaobchádzania alebo zanedbanej starostlivosti;
-
F) spôsobenú nadmerným zaťažením alebo používaním v rozpore s dokumentáciou;
-
G) spôsobenú neodvrátiteľnou/nepredvídateľnou udalosťou;
-
H) vzniknutú náhodnou skazou alebo zhoršením;
-
I) spôsobenú neodborným zásahom, vodou, ohňom, statickou/atmosférickou elektrinou či vyššou mocou;
-
J) spôsobenú zásahom neoprávnenej osoby.
-
Reklamačné konanie sa končí:
-
A) odovzdaním opraveného tovaru,
-
B) výmenou tovaru,
-
C) vrátením kúpnej ceny,
-
D) vyplatením primeranej zľavy,
-
E) písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia,
-
F) odôvodneným zamietnutím reklamácie.
-
O spôsobe určenia a o vybavení reklamácie vydá predávajúci písomný doklad najneskôr do 30 dní od uplatnenia – osobne, poštou alebo e‑mailom.
-
O výsledku bude kupujúci informovaný bezprostredne po ukončení konania telefonicky alebo e‑mailom; spolu s tovarom alebo e‑mailom obdrží doklad o vybavení.
-
Záručná doba: 24 mesiacov odo dňa doručenia tovaru (ak nie je stanovené inak).
-
Záručná doba sa predlžuje o čas, počas ktorého kupujúci nemohol tovar používať z dôvodu záručnej opravy.
-
Pri výmene tovaru kupujúci dostane doklad o výmene; ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe kúpnej zmluvy a tohto dokladu. Pri výmene plynie nová záručná doba len na vymenený tovar.
-
Odstrániteľná vada – vybavenie podľa rozhodnutia kupujúceho: A) odstránenie vady, alebo B) výmena tovaru.
-
Ak kupujúci bezodkladne neurčí spôsob vybavenia, predávajúci vadu odstráni.
-
Neodstrániteľná/opakovaná/viacnásobná odstrániteľná vada brániaca riadnemu užívaniu – podľa rozhodnutia kupujúceho: A) výmena za tovar rovnakých alebo lepších parametrov, alebo B) vrátenie kúpnej ceny.
-
Ak kupujúci bezodkladne neurčí spôsob, predávajúci vybaví výmenou za tovar rovnakých alebo lepších parametrov.
-
Vybavenie sa vzťahuje len na vady uvedené v oznámení a potvrdení o uplatnení reklamácie.
-
Za „viackrát opakovanú odstrániteľnú vadu“ sa považuje výskyt tej istej odstrániteľnej vady viac než dvakrát.
-
Za „väčší počet rôznych odstrániteľných vád“ sa považuje výskyt viac ako troch rôznych odstrániteľných vád súčasne.
-
Po tom, čo kupujúci uplatnil právo podľa bodu 8.1 (odstránenie vady), už nemôže opakovane reklamovať tú istú jedinečnú vadu (nie vadu rovnakého druhu) bez ohľadu na výsledok.
-
Ustanovenia tohto článku neplatia pre subjekty, ktoré nespĺňajú definíciu spotrebiteľa podľa § 2 písm. a) zákona.
-
Spotrebiteľ sa môže obrátiť na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e‑mail: objednavky@vlasynechty.sk), ak nie je spokojný so spôsobom vybavenia reklamácie alebo sa domnieva, že boli porušené jeho práva. Ak predávajúci žiadosť zamietne alebo neodpovie do 30 dní, spotrebiteľ môže podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ARS) podľa zákona č. 391/2015 Z. z. Subjekty ARS sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 tohto zákona; návrh sa podáva podľa § 12.
-
Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy RSO: http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
-
ARS môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti. ARS sa týka len sporov zo zmlúv uzatvorených na diaľku a netýka sa sporov, kde hodnota neprevyšuje 20 €. Subjekt ARS môže požadovať poplatok najviac 5 € s DPH.
9. Osobné údaje a ich ochrana
-
Kupujúci si môže kedykoľvek po prihlásení skontrolovať a zmeniť osobné údaje, prípadne zrušiť registráciu.
-
V zmysle § 10 ods. 3 písm. b) zákona č. 122/2013 Z. z. (ZnOOÚ) predávajúci ako prevádzkovateľ spracúva osobné údaje kupujúceho bez jeho súhlasu v rámci predzmluvných vzťahov a na plnenie kúpnej zmluvy.
-
Zaškrtnutím príslušného políčka pred odoslaním objednávky môže kupujúci udeliť súhlas podľa § 11 ods. 1 zákona so spracovaním a uchovávaním osobných údajov na účely zasielania informácií o nových produktoch, zľavách a akciách.
-
Predávajúci sa zaväzuje nakladať s osobnými údajmi v súlade s právnymi predpismi SR.
-
Podľa § 6 ods. 2 písm. c) ZnOOÚ bude predávajúci získavať osobné údaje výlučne na účely uvedené v týchto podmienkach.
-
Podľa § 6 ods. 2 písm. e) ZnOOÚ bude predávajúci získavať údaje na iné účely osobitne a zabezpečí, aby sa spracúvali len spôsobom zodpovedajúcim účelu; nebude ich združovať s údajmi získanými na iné účely.
-
Súhlas podľa bodu 9.5 sa udeľuje na dobu určitú – do splnenia účelu spracúvania. Po splnení účelu predávajúci zabezpečí likvidáciu údajov. Súhlas možno kedykoľvek odvolať písomne; zaniká do 1 mesiaca od doručenia odvolania.
-
Pred odoslaním objednávky bude kupujúci vyzvaný potvrdiť, že mu predávajúci dostatočne oznámil:
-
A) svoje identifikačné údaje (čl. 1);
-
B) identifikačné údaje tretej strany doručujúcej tovar (uvedené v akceptácii);
-
C) účel spracúvania – uzavretie kúpnej zmluvy;
-
D) rozsah spracúvania: fyzická osoba – meno, priezvisko, adresa s PSČ, telefón, e‑mail; právnická osoba – obchodné meno, sídlo s PSČ, IČO, telefón, e‑mail;
-
E) povinnosť poskytnúť požadované osobné údaje.
-
-
Predávajúci bude spracúvať údaje v súlade s dobrými mravmi, nebude konať v rozpore so ZnOOÚ ani inými predpismi a nebude obchádzať zákon. Súhlas dotknutej osoby si nebude vynucovať ani podmieňovať.
-
Kupujúci má právo na základe písomnej žiadosti vyžadovať:
-
A) potvrdenie, či sú jeho osobné údaje spracúvané,
-
B) účel spracúvania,
-
C) vo všeobecne zrozumiteľnej forme informácie o spracúvaní a stave v rozsahu:
-
C1) identifikačné údaje predávajúceho a jeho zástupcu,
-
C2) identifikačné údaje sprostredkovateľa (ak sa uplatní),
-
-
D) informáciu o zdroji údajov,
-
E) odpis spracúvaných osobných údajov,
-
F) doplňujúce informácie potrebné na zaručenie práv, najmä:
-
F1) poučenie o dobrovoľnosti/povinnosti poskytnúť údaje; ak ide o súhlas podľa § 11 – čas platnosti; ak vyplýva povinnosť z práva EÚ/medzinárodnej zmluvy/zákona – právny základ a následky odmietnutia,
-
F2) informácie o tretích stranách, ak sa údaje poskytnú,
-
F3) okruh príjemcov, ak sa údaje sprístupnia,
-
F4) formu zverejnenia, ak budú údaje zverejnené,
-
F5) tretie krajiny, ak sa uskutoční prenos;
-
-
G) opravu nesprávnych/neúplných/neaktuálnych údajov,
-
H) likvidáciu údajov po splnení účelu alebo vrátenie úradných dokladov,
-
I) likvidáciu údajov pri porušení ZnOOÚ alebo iného predpisu.
-
Na základe bezplatnej písomnej žiadosti môže kupujúci namietať voči:
-
spracúvaniu na účely priameho marketingu bez súhlasu a žiadať likvidáciu,
-
využívaniu a poskytovaniu údajov podľa § 10 ods. 3 písm. d) na účely priameho marketingu.
-
Kupujúci môže namietať spracúvanie podľa § 10 ods. 3 písm. a), e), f) alebo g) ZnOOÚ s uvedením dôvodov alebo dôkazov. Ak nebránia zákonné dôvody a námietka je oprávnená, predávajúci údaje zablokuje a zlikvidujehneď, ako to okolnosti dovolia.
-
Kupujúci má právo namietať a nepodrobiť sa rozhodnutiu s právnymi účinkami, ak je založené výlučne na automatizovanom spracúvaní. Môže žiadať preskúmanie rozhodnutia inou metódou; predávajúci vyhovie a informuje o spôsobe a výsledku v lehote podľa čl. 9 ods. 18. Toto právo neplatí, ak osobitný zákon ustanovuje inak.
-
Ak kupujúci uplatní právo písomne a z obsahu je zrejmé, o ktoré právo ide, žiadosť sa považuje za podanú podľa zákona; pri elektronickej pošte alebo faxom predávajúci doručí písomné potvrdenie najneskôr do 3 dní od odoslania.
-
Pri podozrení na neoprávnené spracúvanie môže kupujúci podať oznámenie Úradu na ochranu osobných údajov. Ak kupujúci nemá plnú spôsobilosť, práva uplatní zákonný zástupca.
-
Predávajúci je povinný písomne vybaviť žiadosť podľa tohto článku a informovať kupujúceho do 30 dní od prijatia.
-
Obmedzenie práv kupujúceho podľa § 28 ods. 2 ZnOOÚ predávajúci bezodkladne písomne oznámi dotknutej osobe aj Úradu na ochranu osobných údajov.
-
Podľa § 15 ods. 1 písm. e) bod 3 a 4 ZnOOÚ sa predpokladá poskytnutie/sprístupnenie údajov tretím stranám – výrobným spoločnostiam jednotlivých výrobkov a prepravným spoločnostiam.
10. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
-
Ak predávajúci nemôže splniť zmluvu z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, prerušenia výroby, podstatných zmien výrobcu/dovozcu/dodávateľa, vyššej moci alebo nie je schopný dodať v určenej lehote alebo cene (napriek primeranému úsiliu), bezodkladne o tom informuje kupujúceho a ponúkne náhradné plnenie alebo možnosť odstúpiť. Pri odstúpení vráti predávajúci uhradenú zálohu do 14 dní prevodom na účet určený kupujúcim.
-
Kupujúci – spotrebiteľ – môže bez udania dôvodu odstúpiť v lehote 14 dní od prevzatia tovaru (resp. od uzavretia zmluvy o poskytnutí služby/elektronického obsahu mimo nosiča), ak predávajúci splnil informačné povinnosti podľa § 3. Tovar zakúpený na firmu/IČO sa riadi obchodným zákonom a nie je možné ho vrátiť do 14 dní.
-
V rámci lehoty môže kupujúci tovar rozbaliť a primerane odskúšať, ako v kamennej predajni, v rozsahu potrebnom na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti.
-
Lehota začína plynúť dňom, keď kupujúci (alebo ním určená tretia osoba, s výnimkou dopravcu) prevezme všetky časti tovaru, alebo:
-
A) pri oddelene dodávaných tovaroch – dňom prevzatia posledného tovaru,
-
B) pri tovare z viacerých dielov/kusov – dňom prevzatia posledného dielu/kusu,
-
C) pri opakovanom dodávaní v období – dňom prevzatia prvého dodania.
-
-
Odstúpiť možno aj pred začiatkom plynutia lehoty.
-
Odstúpenie musí byť urobené písomne spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti (list, záznam na inom trvanlivom nosiči) alebo prostredníctvom formulára zverejneného na www.spotrebitelskecentrum.sk/odstupenie.
-
Odstúpenie musí obsahovať údaje požadované vo vzore (identifikácia kupujúceho, číslo/dátum objednávky, špecifikácia tovaru, spôsob vrátenia plnenia – číslo účtu a/alebo poštová adresa).
-
Odstúpením od kúpnej zmluvy sa od začiatku ruší aj každá doplnková zmluva. Možno požadovať len náklady podľa § 9 ods. 3, § 10 ods. 3 a 5 zákona č. 102/2014 Z. z. a cenu za úplne poskytnutú službu, ak bola predmetom zmluvy.
-
Kupujúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od odstúpenia, zaslať tovar späť na adresu sídla prevádzkovateľa alebo ho odovzdať predávajúcemu/poverenému. Lehota je zachovaná odovzdaním na prepravu v posledný deň lehoty. Neplatí, ak predávajúci navrhol osobné vyzdvihnutie.
-
Tovar sa doručuje kompletný, s dokumentáciou, nepoškodený, podľa možností v originálnom obale a nepoužívaný.
-
Predávajúci vráti všetky platby (vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné) bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od doručenia odstúpenia. Nie je povinný vrátiť platby skôr, než mu bude tovar doručený alebo kupujúci preukáže odoslanie; neplatí, ak predávajúci navrhol osobné vyzdvihnutie. Dobierky nepreberá.
-
Náklady na vrátenie znáša kupujúci, ak predávajúci nevyhlásil, že ich znáša sám alebo si nesplnil povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm. i).
-
Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru vzniknuté zaobchádzaním nad rámec potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti. Za zníženie hodnoty nezodpovedá, ak predávajúci nesplnil informačnú povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm. h).
-
Vrátenie platieb sa uskutoční rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci, pokiaľ sa nedohodne inak, a to bez dodatočných poplatkov.
-
Ak kupujúci vráti používaný, poškodený alebo neúplný tovar, zaväzuje sa uhradiť predávajúcemu: A) sumu zodpovedajúcu zníženiu hodnoty podľa § 457 OZ (v skutočnej výške), B) náklady na opravu a uvedenie do pôvodného stavu podľa cenníka pozáručného servisu.
-
Náhrady podľa bodu 15 sa uplatnia najviac do výšky rozdielu medzi kúpnou cenou a hodnotou tovaru v čase odstúpenia.
-
Podľa § 7 ods. 6 spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je:
-
A) tovar vyrobený podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, na mieru alebo určený osobitne pre jedného spotrebiteľa;
-
B) tovar v ochrannom obale nevhodný na vrátenie z dôvodov ochrany zdravia/hygieny, ak bol obal po dodaní porušený;
-
C) zvukové, obrazové, zvukovoobrazové záznamy, knihy alebo softvér v ochrannom obale, ak bol obal rozbalený;
-
D) poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a ten bol poučený o strate práva na odstúpenie;
-
E) tovar, ktorý bol po prevzatí zmontovaný/zložený/použitý tak, že jeho uvedenie do pôvodného stavu nie je možné bez zvýšeného úsilia a nákladov (napr. zmontovaný nábytok).
-
Ustanovenia tohto článku neplatia pre subjekty, ktoré nespĺňajú definíciu spotrebiteľa podľa § 52 písm. a) OZ.
11. Záverečné ustanovenia
-
Ak je kúpna zmluva v písomnej forme, jej zmena musí byť písomná.
-
Komunikácia medzi stranami prebieha primárne e‑mailom; vo výnimočných prípadoch telefonicky.
-
Spory so spotrebiteľmi pri predaji, odstúpení alebo reklamáciách rieši predávajúci mimosúdne prostredníctvom Spotrebiteľského Centra podľa § 25 zákona č. 250/2007 Z. z.
-
Na vzťahy neupravené týmito podmienkami sa použije Občiansky zákonník, zákon č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode (v znení neskorších predpisov) a zákon č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
-
Tieto obchodné a reklamačné podmienky nadobúdajú platnosť 30. 09. 2015 a účinnosť voči kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy.
-
Pred odoslaním objednávky bude kupujúci vyzvaný potvrdiť, že sa s podmienkami oboznámil, prečítal ich, porozumel im a súhlasí s nimi v plnom rozsahu.
Poučenie o uplatnení práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy
1. Právo na odstúpenie
Máte právo odstúpiť od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní. Lehota plynie odo dňa, keď Vy alebo Vami určená tretia osoba (okrem dopravcu) prevezmete tovar.
Pri uplatnení práva nás informujte o rozhodnutí jasným vyhlásením – vyplnením formulára na www.spotrebitelskecentrum.sk/formular-odstupenia-od-zmluvy alebo listom zaslaným na adresu:
H&H BEAUTY s.r.o., 90050 Kralova pri Senci 511, e‑mail: objednavky@vlasynechty.sk
Na tento účel môžete použiť vzorový formulár (príloha č. 1 týchto podmienok). Vzor je možné vyplniť a odoslať aj elektronicky cez našu stránku; prijatie odstúpenia Vám potvrdíme e‑mailom alebo na inom trvanlivom nosiči.
Lehota je zachovaná, ak odošlete oznámenie pred jej uplynutím.
2. Dôsledky odstúpenia
Vrátime Vám všetky platby uhradené v súvislosti so zmluvou (najmä kúpnu cenu a náklady na doručenie k Vám), okrem dodatočných nákladov pri zvolení drahšieho než nami ponúkaného najlacnejšieho spôsobu doručenia a okrem úplne poskytnutých doplnkových služieb.
Platby vrátime bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od doručenia odstúpenia, rovnakým spôsobom, aký ste použili, pokiaľ nevyjadríte súhlas s iným spôsobom, bez ďalších poplatkov. Platbu za tovar uhradíme až po doručení vráteného tovaru alebo po predložení dokladu o odoslaní – podľa toho, čo nastane skôr.
Tovar zašlite alebo prineste na sklad, z ktorého bol vyexpedovaný (príp. podľa vzájomnej dohody na určené miesto), bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od uplatnenia práva. Lehota je zachovaná odovzdaním dopravcovi posledný deň. Priame náklady na vrátenie znášate Vy.
Upozorňujeme, že zodpovedáte za zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania nad rámec potrebného na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti. Tovar odovzdajte v pôvodnom obale.
Tretie strany
Dáta o prevádzke na týchto stránkach meria a vyhodnocuje Google Analytics (tretia strana) za účelom neustáleho zlepšovania služieb a poznania cieľovej skupiny. Google Analytics môže časť anonymizovaných dát využiť na zlepšovanie svojich služieb.
Vaše údaje poskytujeme aj tretím stranám – kuriérskym a doručovacím službám – výlučne za účelom správneho doručenia zásielok.
Direct Parcel Distribution SK s.r.o.
Technická 7, 821 04 Bratislava
Tel.: 18 373
https://www.dpd.com/sk
Vyhlásenie
Zadaním osobných údajov výslovne vyhlasujete, že prevádzkovateľ vlasynechty.sk (H&H BEAUTY s.r.o.) je oprávnený spracúvať Vaše osobné údaje, ktoré poskytujete slobodne a dobrovoľne, v zmysle zákona č. 122/2012 Z. z. o ochrane osobných údajov a súvisiacich predpisov. Údaje môžu byť zhromažďované, ukladané, upravované, kombinované a používané najmä na účely ponuky produktov a služieb.
Ak chcete odmietnuť meranie prevádzky prostredníctvom Google Analytics, nainštalujte si do prehliadača Google Analytics Opt‑out Browser Add‑on.